خرید کابل شبکه با قیمت مناسب
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کابل شبکه از جمله تجهیزات پسیو شبکه است که مفهوم گسترده‌ای از انواع کابل‌های مورد استفاده در شبکه‌های مختلف است. این کابل‌ها برای اتصال و انتقال اطلاعات بین یک شبکه و رایانه استفاده می‌شود. کابل های شبکه را کابل های زوج به هم تابیده یا Twisted pair می نامند که در آن کابل ها به صورت زوج به یکدیگر تابیده شده اند.

کابل شبکه

کابل شبکه چیست:

درواقع این کابل ها سبب ارتباط میان دستگاه های مختلف در شبکه مانند سرورها، سوئیچ شبکه،روترها، کامپیوترهای مختلف، سایر تجهیزات برای انتقال اطلاعات می گردند.کابل شبکه به مجموعه سیم هایی از جنس مس یا شیشه گفته می‌شود که برای اتصال و انتقال داده و اطلاعات استفاده می‌شود. پس کابل ها رسانه‌ای هستند که داده‌ها در آن جریان دارند و اطلاعات از دستگاهی در شبکه به دستگاه دیگری منتقل می‌شود. این کابل ها دارای تنوع زیادی با یکدیگر دارند که ما در این مقاله می خواهیم به طور کامل در رابطه با آنان صحبت کنیم.

ساختار کابل شبکه:

  1. مغذی کابل شبکه: از اصلی ترین بخش یک کابل شبکه مغذی آن است  که به وسیله روکش کابل احاطه شده است. این مغذی رسانا است و وظیفه آن انتقال اطلاعات و دیتا در داخل شبکه است.
  2. روکش خارجی کابل شبکه: این روکش از رشته سیم های درون کابل در برابر عوامل محیطی مانند سرما، گرما و … محافظت می کند.
  3. تفکیک کننده یا Cross-Web: این بخش به صورت پلاستیکی برای جلوگیری از نویز درون کابل قرار دارد و زوج ها را از یکدیگر جدا می کند.
  4. رشته سیم های تابیده درون کابل : 8 رشته سیم که به صورت زوج های دوتایی و رنگ های مختلف به هم تابیده شده اند که وظیفه اصلی کابل شبکه که همان ارسال و دریافت اطلاعات نیز می باشد را انجام می دهد. تابیده بودن رشته سیم های زوج باعث کاهش نویز و تداخلات الکترومغناطیسی می شود.
  5. لایه محافظ یا شیلد: لایه ای محافظ برای کاهش نویز در کابل شبکه با توجه به نوع کابل در شکل های مختلف از جنس پلاستیک و فویل است.
  6. اتصال به زمین: سیم ارت، یک سیم فلزی برای انتقال نویز به خارج از کابل و جلوگیری از تداخل الکتریکی بین زوج های به هم تابیده می باشد که در بعضی از کابل ها قرار دارد.

کابل شبکه

 

انواع کابل شبکه

انواع کابل شبکه بر اساس رشته سیم کابل:

  • کابل شبکه مسی:

کابل های مسی، سیگنال را با استفاده از جریان الکتریکی و ولتاژ منتقل می کنند. اکثراً از این کابل ها در سیم کشی ها کوتاه مانند فواصل بین کامپوترها و داخل داکت ها استفاده می شود. لازم به ذکر است که هر چه میزان مس به کار رفته در این کابل ها بیشتر باشد، پهنای باند آن نیز بیشتر خواهد شد.

انواع کابل مسی عبارتند از:

  1. کابل کواکسیال که شامل Thinnet و Thicknet است و در صنایع بیشتر استفاده می‌شود.
  2. کابل زوج سیم به هم تابیده Twistet Pair که شامل دو نوع است که مفصل در بالا آن را بررسی کردیم.
  • کابل شبکه فیبر نوری:

فیبر نوری از جنس شیشه (یا پلاستیک) است که سیگنال های نوری در آن حرکت می کنند. بعد از آن روکش بعدی که از جنس شیشه یا پلاستیک می باشد و دارای ضریب شکست متفاوتی است که باعث برگشت نور منعکس شده به داخل هسته می شود. کابل فیبر نوری معمولا توسط Coting که یک لایه ی محافظتی در برابر شرایط محیطی است، پوشیده شده است.

انواع کابل شبکه بر اساس محیط:

انواع کابل شبکه که براساس محیطی که در آن استفاده میشوند به دو دسته تقسیم بندی میشوند که عبارتند از:

  1. کابل شبکه داخلی یا Indoor: این مدل از کابل های شبکه برای دورن ساختمان و سازمان ها استفاده میشود. روکش این مدل از کابل شبکه داخلی معمولا از جنس PVC یا LSZH است.
  2. کابل شبکه خارجی یا Outdoor: این مدل از کابل های شبکه در مقابل عوامل محیطی مثل : سرما، گرما، نور خورشید، ضربات و غیره … مقاوم هستند. کابل های outdoor دارای لایه های محافظتی مانند PVC، Steel Armored، PE هستند که جهت استفاده در فضاهای خارجی در انواع مختلف تاسیسات به کار گرفته میشوند.

خريد کابل شبکه با قيمت مناسب 





:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: